maandag 5 april 2010

Jonge moeder en haar zoektocht naar luiers.

Zo, de eerste paasdag zit erop en over een klein uur begint de drukke tweede waarop ik de gastvrouw speel.
Eerst nog even ontspannen en jullie vertellen hoe de eerste paasdag in Huize E. verliep.

We hadden een afspraak bij schoonmama die zo'n 55 km verderop verblijft.
Met een kleintje is dat natuurlijk altijd een hectisch gedoe zoals velen van jullie wel weten.
Dus de ochtend staat dan al gauw in het teken van de auto vullen.
Campingbed, extra matras zoonlief moet natuurlijk wel zacht liggen, kleding, extra kleding, rompers, slabjes en luiers. Vervolgens moet de fotocamera nog mee, hond op de achterbank en in de haast zal je je eigen kind haast vergeten gelukkig merk je dan snel genoeg dat hij mist want dan hoor ik een keer geen gejengel ;-).
Alles gepakt? Mooi kunnen we gaan.
Eerste stop: hondje lief afzetten bij mijn ouders aan de andere kant van de stad.
Tweede stop: schoonmama.
Net voordat we de snelweg weer op willen tuffen kom ik tot de conclusie dat we het kekke paasstukje voor schoonmama zijn vergeten. Dus snelweg op maar helaas de andere kant op richting huis.
Derde stop: Opnieuw ons eigen huis zoonlief begon al een serenade naar ons huis te zingen omdat hij een autohater is.
Snel paasstukje in de auto gegooid, schoonmama gesms't dat we niet op tijd gaan komen en nog maar eens gevraagd of we ECHT alles hebben.
Vierde stop (die eigenlijk de derde moest zijn): Schoonmama.
Paasstukje werd vol trots overhandigd, de thee gedronken en de taart gulzig naar binnen geslagen schoonmama weet ons altijd wel goed te voorzien van lekkere dingen
En toen... toen gebeurde het.
Ik vroeg mijn liefje of hij genoeg luiers ingepakt had.
En toen hij me al aankeek zag ik het al aan hem. NEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! We zitten toch niet zonder luiers????? Het gaat toch niet gebeuren dat deze jonge moeder op eerste paasdag geen luiers mee heeft genomen? Nadat manlief 2x de tas in en uitgepakt heeft blijft de zielige conclusie dat we aan het hoofd staan van 1 luier luier om zoonlief's billen niet meegerekend.
Oke, wat nu? Waar haal ik op eerste paasdag luiers vandaan?
Schoonmama pakt nadat ze me aangekeken heeft met een blik van 'hoe dom kan je zijn'  de telefoon maar niemand heeft luiers in haar nabije omgeving. En in de tussentijd krijg ik al fantasieën van zoonlief die zijn blaas leegt op mijn schoonmoeders tapijt.  ;-)
En toen kwam een familielid met een briljant idee!
Landal die daar om de hoek zit heeft een winkeltje die nog 15 minuten open is.
Dus domme moeder en schoonzus zijn als een gesmeerde bliksem in de auto gesprongen.
En idd, Landal verkocht luiers.
Maar.... nu heb ik een pak Bumblies staan voor de prijs van Pampers. Wat zijn die winkels toch duur.
Toch was het me elke cent waard want mamalief heeft de rest van de dag kunnen genieten van haar versnapperingen en de droge billen van haar zoon.

Zal deze tweede paasdag ook nog iets in raars in petto hebben?

4 opmerkingen:

Sjaantje zei

Hihihi, zo herkenbaar ;-) Net als altijd reserve kleertjes meenemen maar nooit nodig hebben, tot de keer dat je ze vergeet mee te nemen ;-)

Marti zei

haha oh dit gebeurt je 1 keer maar dan nooit meer! Gelukkig werd er aan Landal gedacht, is daar idd altijd duurder! Maar als je nood hebt is het iedere cent waard.

sillie zei

ik heb om die reden in de auto altijd nog een reserve luiertje liggen en ook laat ik bij alle oma's en opa's een paar luiertjes liggen, :-) jaaa omdat het mij natuurlijk ook al een keer te vaak is overkomen...

Nicole zei

Pff, wat een briljante oplossing! Herkenbaar en leuk verhaal.