maandag 22 maart 2010

De eieren worden duur betaald.


Soms kan ik me over prijsstijgingen verbazen.
De laatste paar weken verbaas ik me over de eieren.
Waar ik 2 maanden geleden nog 0,99 euro voor 10 eieren betaalde leg ik voor hetzelfde doosje nu al 1,49 euro neer.
Dat is toch een prijsstijging van 50%!

Google is mijn beste vriend en op deze site valt te lezen dat de prijs van eieren stijgt door het naderende Pasen. Oké, dit kan ik volgen want dan is het een gevalletje "vraag en aanbod", maar op dezelfde website staat op het volgende bericht (van 18 maart) dat de prijsdaling van eieren doorzet.
Daar snapt deze dame dus helemaal niets van. Wie het wel sanpt mag het mij vertellen. Ik ben wel heel erg benieuwd wat de prijs van de eieren gaat doen na het Pasen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Vóór de euro betaalde ik ook zo'n 99 cent. Wat denk je dan van deze prijsverhoging? Is jouw salaris ook 2.2x zo hoog geworden?