zondag 28 maart 2010

(mis)Baksel van de week.

Ik heb al weken zin in een vlaai. Niet zomaar een vlaai maar een rijstevlaai.
Nou kan ik naar de Multi-vlaai gaan maar zelf doen is natuurlijk veel lekkerder en goedkoper.
Toen ik eergisteren mijn nichtje op visite had zag ik mijn kans schoon en zijn we met z'n tweetjes de keuken in gedoken. Met in de aanslag het recept voor deze vlaai uit mijn kookboek (Kook ook).
Nadat de keuken omgetoverd was tot een slagveld bleek de taart niet te eten. Er zat totaal geen smaak aan. Kliko-voer dus.

Manlief en ik hebben het vandaag weer geprobeerd. Nu aan de hand van dit recept. Maar het ging helaas weer niet goed.
De rijstevlaaivulling werd zo hoog dat het haast mijn taartvorm uitkwam.
Ik denk dat 3 stijfgeslagen eiwitten door de vulling echt te veel was want de vulling zit vol met luchtbellen.
Of is er iets anders fout gegaan?

Volgende week poging 3 of word het toch de Multi-vlaai?

1 opmerking:

sillie zei

hmm niks mis met luchtige baksels, wellicht ene te kleine doorsnede van je vorm of inderdaad iets te veel eiwitten? Maar geef niet op je bent op de goede weg!!
:-)