dinsdag 30 maart 2010

Jaloezie

Er moet me iets van mijn hart.
Met jaloezie kijk ik al enkele jaren naar de blogs van creatievelingen.
Ik smelt al bij het zien van een stapeltje leuke lapjes. En ik ben jaloers (een beetje maar!) als daar vervolgens een prachtig jurkje van gemaakt wordt.  Elke keer denk ik weer: 'dat wil ik ook kunnen!'.
Maar daar heb je het al: er is een verschil tussen willen en kunnen.
Ik heb er al aan gedacht om me op een naaicursus in te schijven maar daar moet je wel tijd voor hebben.
Wat denken jullie? Moet creatieviteit aangeboren zijn of kan je het leren? En is dat eventueel zelf te leren?
Deze dame hoopt binnen niet al te lange tijd ook iets in elkaar geknutseld te hebben.
Wish me luck!

3 opmerkingen:

**Sabine** zei

De eerste stap: koop een naaimachine

Tweede stap: schuif er een lapje stof onder en probeer, leer, ervaar.

Ik heb zelf tijd gemaakt om naar de naaischool te gaan (anderhalf jaar, tot ik zwanger werd en ging verhuizen) maar had voordien wel al zelf wat dingen proberen maken.

Soms lukt het, soms ook niet.
Maar het internet staat ook vol met allerhande handleidingen voor beginners, dus dat komt wel slim.
Vraag ook af en toe wat raad aan meer ervaren creatievelingen als je ergens vast zit, dat vindt niemand echt vervelend.

Ga ervoor! Veel succes!

Sjaantje zei

Hihi dat heb ik nou ook ;-) Ik zou zo graag een mooi jurkje of rokje voor het meisje naaien. Maar 't zit er niet in denk ik ;-)

lieveke zei

Haha... wat een leuke reacties toch.

@Sabine: Ik heb naaimachinevrees. Ik heb er wel één maar zo'n Chinees exemplaar zonder gebruiksaanwijzing. (Slik!)

@Huize steen: Gewoon beginnen (zie reactie van Sabine). Je mag mijn naaimachientje wel lenen ;-)